22 Mart 2009 Pazar

BEBEK AĞIDI


-->
BEBEK AĞIDI
Bir gelinin çocuğu, göç giderken, devenin üzerinde, beşiği dallara
takılıp da kalmış. Orada kuşlar parçalamışlar. Anası bu ağıdı
söylemiş.
Elmalıdan çıktım yayan
Dayan hey dizlerim dayan
Emmilerin karşı varır
Kimi atlı kimi yayan
Harmancığın kayaları
Çanı çalar mayaları
Bek mi değdi ak bebeğim
Kara kurşun soyaları
Harmancıkta tütün tüter
Çıngırakta şahin öter
Derd üstüne dertler koyma
Benim derdim bana yeter
Deve de deveden yüce
Deveyi yüklettim gece
Yoklamadım ak bebeğim
Yurda varıp konmayınca
Deveyi deveyi çattım
Yuların boynuna attım
Yoklamadım konmayınca
Kayın babamdan hicab ettim
Havada bulut erişir
Kuzgunlar üleş belişir
Geri döndüm baktım idi
Çadırda düşman gülüşür
Bebeğin beşiği çamdan
Ustasın getirdim Şam'dan
Bey babası gelir avdan
Nenni bebek demedim mi
Kalkıp meme vermedim mi
Sana bebek diyen diller
Kalkıp meme veren eller. Nenni de nenni
Bebeğimin beşiği bakır
Yuvarlandı takır takır
İçindeki Ebubekir
Sana bebek diyen diller
Kalkıp meme veren eller. Nenni de nenni
Yekin kara maya yekin
Cevahirdir senin yükün
Çam dalında kaldı iklim
Sana bebek diyen diller
Kalkıp meme veren eller. Nenni de nenni
Bebek gider ava kuşa
Avcdar da köşe köşe
İçindeki billur şişe
Sana bebek diyen dilier
Kalkıp meme veren eller. Nenni de nenni.
:::::::::::::::::::::::
DUDU'NUN BEBEK AĞIDI
Yedi evladı ölüp de bir tanesi kalmayan ananın söylediği ağıt.
Hacı Veli depik vurdu
Var mı bu Dudu'nun suçu
Ha yedinin birin verin
Allah ırızası uçun
Gitmez burada yatarım
Tamdıraya ses katarım
Benim evim bir post imiş
Başıma çeker yatarım
Avrat işini tutma mı
Oturup gelip gitme mi
Hacı Veli depik vurdu
Bebek oyuna gitme mi
Efendim okur kağıdı
Boğaza dakar saadı
Malım sana heba demiş
Var mı isbatı şahadı
Kadan alam Seyf-Al'aga
Efend'Ağam ne söyleyor
Savın beni emmim oğlu
Öksüz bebeğim ağlıyor


Hiç yorum yok: